Ute etter billig snus?
Med veksten i antallet snusere har også markedet ekspandert. Resultater er nye produkter og et mer variert utvalg. For mange av de nye produsentene er det vanskelig å komme inn på et marked som lenge var dominert av et fåtall store produsenter som General Snus og liknende.
Samtidig er det vanskelig å få folk som er vant til et merke å bryte med sine vaner, og å få dem til å prøve noe nytt.
En del av strategien har derfor vært å markedsføre Snus mot nye brukere, og i tillegg å konkurrere på produktprisen. Nye design og lave priser var innbydende, som da Skruff gjorde sitt inntog på det skandinaviske markedet for rundt ti år siden. Ikke bare var Skruff billigere, den så også helt annerledes ut. Boksen var minimalistisk, glatt og hvit. Dette i motsetning til den konservative kombinasjonen av sort og gull, med gamle fonter og våpenskjold, som dominerte hos de andre merkene.
En genistrek i markedsføringsøyemed var at Skruff i den første tiden kun ble solgt av nattklubber og utesteder i Stockholms beste strøk, på Sturleplan. Kjendiser og rikinger ble sett med den underlige boksen, og folk begynte å etterspørre snusen før man kunne få det i butikken.